Vilkår og betingelser

Koia Group AS er driftsansvarlig på Blefjell Lodge 

Gjest/bestiller MÅ være 22 år og er kontaktperson og ansvarlig for bestillingen, samt må være med og er ansvarlig person under oppholdet. 

BETALINGSBETINGELSER Bestillingen er bindende for begge parter når den reisende har betalt hele oppholdets kostnad. Det vil bli sendt faktura på halve beløpet etter booking har funnet sted, rest sendes med forfall før ankomst. Bestillingen annulleres automatisk hvis beløpet ikke betales innen forfall. Ved betaling godtar den reisende de bestemmelser som gjelder for avtalen. 

AVBESTILLINGSGEBYR 

• Ved avbestilling mer enn 14 dager før ankomst: Vi beholder et beløp for å dekke våre kostnader. Minimum kr 500,- 

• Ved avbestilling 14 – 5 dager før ankomst: 50% av oppholdets pris må betales. Det refunderes ikke. 

• Ved avbestilling fra 4 dager før ankomst, ankomstdagen eller påbegynt opphold: 100% av oppholdets pris må betales. 

UTEBLIVELSE/NO SHOW Hvis gjesten uteblir uten å avbestille må gjesten betale det bestilte oppholdet i sin helhet. 

ANDRE BETINGELSER 

• Støy og bråk i utleieenheten som er til sjenanse for våre øvrige gjester vil bli påtalt. Tas ikke påtalen til følge, vil umiddelbar utkastelse bli foretatt. Ved en slik situasjon refunderes ikke noe av beløpet for oppholdet. 

• Eget musikkanlegg er ikke tillatt. 

• Ved ødelagt inventar eller utstyr, hærverk/skade, selvforskyldt brannalarm eller mangelfull rydding vil erstatning bli avkrevd før avreise eller etterfakturert personen som er ansvarlig for bookingen. 

• Enheten må kun benyttes av det antall personer den er ment for. 

• Husdyr er ikke tillatt i Enheten. 

• Røyking er ikke tillatt i Enheten. 

• Enheten står til leietakers disposisjon i det tidspunkt som framgår av bekreftelse/faktura. 

RENGJØRING Rengjøring av enheten er obligatorisk og er inkludert i prisen. Dette inkluderer sengetøy og håndklær til det antall personer som leiligheten er ment for. Gjester skal rydde ut av enheten ihht ordensregler som finnes i permen som ligger i alle enheter. 

FORBEHOLD/FORCE MAJEURE Koia Group AS står ikke ansvarlig for utilfredsstillende snøforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold utenfor vår kontroll. Koia Group AS tar forbehold om feil og endringer i våre prislister. 

REKLAMSJONER/KLAGER Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes skriftlig til Blefjell Lodge på stedet. Dette må gjøres innen rimelig tid, og senest kl 10.00 dagen etter ankomst, slik kan mangelen/feilen rettes opp med minst mulig ulempe for gjesten. Manglende reklamasjon på stedet vil normalt medføre tap av retten til senere erstatningskrav. Reklamasjoner som ønskes behandlet etter avreise må være sendt skriftlig til Blefjell Lodge innen 5 dager etter avreise. 

BOOKING CONDITIONS GUESTS' RESPONSIBILITIES

Koia Group AS is the operating manager at Blefjell Lodge 

The guest/booker MUST be 22 years old and is the contact person and responsible for the booking, as well as must be with and be the responsible person during the stay.

PAYMENT TERMS 

The booking is binding for both parties when the traveller has paid the full cost of the stay. An invoice will be sent for half the amount after the booking has been made, the rest will be sent due before arrival. The order will be automatically cancelled if the amount is not paid by the due date. Upon payment, the traveller accepts the provisions that apply to the agreement.

CANCELLATION FEE

• If cancelled more than 14 days before arrival: We will keep an amount to cover our costs. Minimum NOK 500,-

• If cancelled 14 – 5 days before arrival: 50% of the stay price must be paid. There is no refund.

• If cancelled from 4 days before arrival, the day of arrival or the start of the stay: 100% of the stay price must be paid.

NO-SHOW/NO SHOW 

If the guest does not show up without cancelling, the guest must pay for the booked stay in full.

OTHER CONDITIONS

• Noise and noise in the rental unit that is a nuisance to our other guests will be prosecuted. If the prosecution is not upheld, immediate eviction will be carried out. In such a situation, none of the amount of the stay will be refunded.

• Your own music system is not allowed.

• In the event of damaged inventory or equipment, vandalism/damage, self-inflicted fire alarm or inadequate clean-up, compensation will be demanded before departure or invoiced in arrears to the person responsible for the booking.

• The device must only be used by the number of people for which it is intended.

• Pets are not allowed in the Unit.

• Smoking is not permitted in the Unit.

• The unit is at the tenant's disposal at the time stated in the confirmation/invoice.

CLEANING 

Cleaning of the unit is mandatory and is included in the price. This includes bed linen and towels for the number of people for whom the apartment is intended. Guests must clean out the unit according to the rules of conduct found in the binder that is in all units.

RESERVATIONS/FORCE MAJEURE 

Koia Group AS is not responsible for unsatisfactory snow conditions, closed facilities or other conditions beyond our control. Koia Group AS reserves the right to make errors and changes in our price lists.

COMPLAINTS/COMPLAINTS 

Any complaints during your stay must be made in writing to Blefjell Lodge on site. This must be done within a reasonable time, and no later than 10:00 the day after arrival, so that the defect/error can be corrected with the least possible inconvenience to the guest. Failure to make a complaint on site will normally result in loss of the right to a later claim for damages. Complaints that are to be processed after departure must be sent in writing to Blefjell Lodge within 5 days of departure.